De verduurzaming zorgt voor een duurzamer, toegankelijker en toekomstbestendig bestuurscentrum. Zo wordt het gebouw gasloos gemaakt door middel van een bodemsysteem waarmee het gebouw op lage temperatuur wordt verwarmd. Daarnaast plaatsen we extra zonnepanelen en er wordt dakisolatie aangebracht. De verduurzaming levert een grote besparing op voor onze energierekening en de nieuwe situatie sluit straks beter aan bij de wensen van inwoners, bestuur en organisatie.
De renovatie vraagt geen extra energie van het energienet. We verduurzamen zonder dat dit ten koste gaat van de beschikbare energiecapaciteit voor bewoners en bedrijven die ook willen verduurzamen.
Dienstverlening blijft beschikbaar
Het bestuurscentrum is tijdens de verduurzaming gesloten. In deze periode vergadert de gemeenteraad tijdelijk in het gemeentehuis in Sassenheim.
Wel zijn we gewoon bereikbaar. Inwoners, ondernemers en organisaties kunnen voor vragen en diensten terecht op de gebruikelijke kanalen.
Planning
De werkzaamheden duren naar verwachting ongeveer zes maanden. De definitieve planning wordt nog gemaakt. Zodra deze klaar is, informeren we hierover.
Gevolgen voor andere gebruikers
In en rond het bestuurscentrum zitten ook andere organisaties, zoals de politie en het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG). Voor deze partijen zijn passende afspraken gemaakt. Zij blijven bereikbaar voor inwoners. Ook de weekmarkt kan blijven doorgaan.

26.0 ℃



































